zondag 16 november 2014

De zon komt op, maakt de morgen wakker…….
Deze groep Baanbrekers houdt van zingen. Regelmatig heft één van ons een lied aan, afhankelijk van waar we over praten of wat er gebeurt, er is altijd een toepasselijk lied dat opkomt, een opwekkingslied of een psalm, maar ook Johannes de Heer of een gezang. Na het avondeten komen de opwekkingsboekjes op tafel en, vaak onder begeleiding van Marjo of Dorine op de gitaar, zingen we. Zingen is bijzonder, we worden er blij van, we kunnen door te zingen onze liefde voor God tonen, een lied kan troosten en bemoedigen. Over één lied wil ik hier wat vertellen. De maand oktober begonnen we bijna elke ochtend op ons balkon, ontbijten in een zomerse temperatuur, genieten van het bijzondere uitzicht, de eerste zonnestralen van de dag opvangen.
Dan zing je als vanzelf dit prachtige lied:
De zon komt op maakt de morgen wakker, Mijn dag begint met een lied voor U Heer, wat er ook gebeurt en wat mij mag overkomen Laat mij nog zingen als de avond valt Loof de Heer, oh mijn ziel Prijs nu Zijn heilige Naam Met meer passie dan ooit O mijn ziel, verheerlijk Zijn heilige Naam!
Zing het maar, of zoek het op, you tube: tienduizend redenen tot dankbaarheid!
Terwijl ik dit schrijf regent en onweert het! Voor ons een nieuwe ervaring, regen in Jeruzalem. De mensen hier zijn blij met regen, het land ook: je ziet het groen kleuren waar het eerst bruin was. Wij zien in de verte alweer blauwe lucht, het wordt vast weer een prachtige dag. Maar of de lucht blauw is of grauw, alle dagen in dit land van God, de stad van God, te midden van het volk van God, alle dagen zijn bijzonder.
Met een hartelijke groet, Margreet

2 opmerkingen:

  1. Dan zie je de woestijn bloeien zodat je Jesaja 35 begrijpt. Wat er ook gebeurt in het beloofde land, er past altijd wel een lied bij. Blijf zingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bless the lord, O my soul!!! Heerlijk die regen.

    BeantwoordenVerwijderen